четвъртък, 20 май 2021 г.

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (594.)

 ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (594.)

   МОЯ МАЛКА ЛЪВИЦЕ От теб, малка лъвице,/ тъй кървяха ми раните,/ че нà, ето ме, хвърлих те/ на християните./ И това, двамата знаем го,/ не само виц е – прости ми за стореното,/ моя малка лъвице! – Жак Превер 

   26.oct.2014. 

УТРО В МОТЕЛА


Разхвърляна е стаята ни, виж,
мотелът евтин – бойното поле,
и гола още докато лежиш,
допивам чаша вчерашно кафе.

Опитвам да запомня този миг,
за да останеш винаги у мен,
макар едва да сдържам своя вик
на мъж, усетил се във вражи плен.

На пода са разхвърляни със страст
ботушки, финтифлюшки, суета
и просто друго няма... ти и аз
случайни двамата накрай света.

Един въпрос случаен ме гори:
нима това е нашата любов –
жената да се люби за пари
с мъж, който да я купи е готов?

Пловдив – най-древното жизнено селище в Европа

Plovdiv, edited on 20 maj 2021

Няма коментари:

Публикуване на коментар

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1558.)

  ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1558.)     Не се плаши от локвата, душа и свят й е да те окаля! Смачканото празно тенеке вдига глъч до неб...