КРАЯТ НА ЛЮБОВТА
Е, добре де, няма да се прегръщаме,
няма и да се целуваме, няма и няма!
Любовта напусна Старата къща –
с теб оставаме приятели само
Е, добре де, няма да се прегръщаме,
няма и да се целуваме, няма и няма!
Любовта напусна Старата къща –
с теб оставаме приятели само
и нищо вече не е същото.
Забравяме, точка! Остани си със здраве!
Вече ми каза последните вести.
Каквото и повече отсега за теб да направя,
ще е съвсем, ама съвсем неуместно.
Нищо лично, разбирам – макар и печално,
просто шанс нямам никакъв, ни перспектива…
и виждам как твоето материално тяло
форми на друг мъж нежно попива.
Забравяме, точка! Остани си със здраве!
Вече ми каза последните вести.
Каквото и повече отсега за теб да направя,
ще е съвсем, ама съвсем неуместно.
Нищо лично, разбирам – макар и печално,
просто шанс нямам никакъв, ни перспектива…
и виждам как твоето материално тяло
форми на друг мъж нежно попива.
Пловдив – столица на културата, Европа 2019
Plovdiv, 29 uni 2011 – edited by 12 oct. 2018
БEЛЕЖКА:
Жан-Огюст-Доминик Енгр (1780-1867) е едва 28-годишен, когато във вила Медичи край Рим рисува шедьовъра си "Спяща жена”. Отбелязва: "Женска фигура в естествен ръст, легнала гола в легло". Творбата била притежавана от краля на Неапол Жоашен Мюра. Пет години по-късно съпругата на Мюра Каролин поръчва на художника още три картини, сред които е и "Голямата одалиска", изложена в Лувъра. Двете картини – "Спяща жена" и "Голямата одалиска" тематично са свързани: на едната гола жена от Ориента е в гръб, на другата: гола млада жена от Запада – в анфас. През 1815 г. владетелят на Неапол бил свален от власт и съпругата му Каролин Мюра избягва без картините; оттогава липсват сведения за "Спяща жена". Художникът успява да получи обратно "Голямата одалиска", но в остатъка от живота си търси изгубената "Спяща жена". Вж. http://podmosta.bg/otkriha-kartina-na-engr-otpredi-2-veka-skrita-pod-druga-tvorba/ Бел.м., tisss.
Жан-Огюст-Доминик Енгр (1780-1867) е едва 28-годишен, когато във вила Медичи край Рим рисува шедьовъра си "Спяща жена”. Отбелязва: "Женска фигура в естествен ръст, легнала гола в легло". Творбата била притежавана от краля на Неапол Жоашен Мюра. Пет години по-късно съпругата на Мюра Каролин поръчва на художника още три картини, сред които е и "Голямата одалиска", изложена в Лувъра. Двете картини – "Спяща жена" и "Голямата одалиска" тематично са свързани: на едната гола жена от Ориента е в гръб, на другата: гола млада жена от Запада – в анфас. През 1815 г. владетелят на Неапол бил свален от власт и съпругата му Каролин Мюра избягва без картините; оттогава липсват сведения за "Спяща жена". Художникът успява да получи обратно "Голямата одалиска", но в остатъка от живота си търси изгубената "Спяща жена". Вж. http://podmosta.bg/otkriha-kartina-na-engr-otpredi-2-veka-skrita-pod-druga-tvorba/ Бел.м., tisss.