четвъртък, 11 май 2017 г.

Ars Poetica – ВЕЧЕ СЪМ ДРУГ

ВЕЧЕ СЪМ ДРУГ


Вече уж друг съм и нощите – дълги, 
а часовникът ми не спира да трака; 
всичко уж ми е равно и пълно, 
а защо ли все още някого чакам! 

Ще се взема в ръце и аз най-накрая 
и ще тръгна жаден и бос по земята, 
без да искам, дори без да искам да зная 
какво ще се случи оттука нататък. 

Хей вие, деца, които броите звездите 
и с шепи пилеете низ от години, 
нима и не знаете как, без да пита, 
животът безславно ще ви отмине? 

За кратко сме тука и после ни няма, 
в нечий скъп спомен ще се помотаем, 
докато приключи и смешната драма, 
в която животът ни е даден назаем. 

Рискувайте, пийте от горчивото вино 
на страсти и обич, додето сме живи, 
додето желаем, ах, додето ни има, 
малко нещастни, а всъщност щастливи. 



Пловдив – европейска културна столица 2019

Plovdiv, 9 sep. 2012 – edited 11 maj 2017

Няма коментари:

Публикуване на коментар

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1554.)

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1554.)      Относно пасажа-цитат: "Чиновниците, рожби на политиката, живеещи или умиращи чрез нея, се с...