сряда, 5 април 2017 г.

Ars Poetica – ЧУЖДЕНЕЦ

ЧУЖДЕНЕЦ


И стало беспощадно ясно:
жизнь прошумела и ушла...
*
Да бъдеш себе си докрай,
опасно
и извор е на низ от теглила.

Имот не спастрих,
безпаричен мина
животът ми сред Тракия
дотук.
Подобно ято, дръзките години
отлитнаха от мен
далеч на юг.

Останаха назад мечти, копнежи,
геройствата наивни в труден час,
целувките,
посланията нежни...
и в моя Пловдив чужденец съм аз.

Догаря залезът красиво вечер
в болнави облаци от смрад
и мъртвите по-близки са ми вече
от преживяващите този ад.

Превзет от пришълци надменни,
алчни, чужди –
все хора без морал
и с много власт,
на този Пловдив днес
не съм му нужен
и с драмите му нямам нищо общо аз.



Пловдив – европейска столица на културата 2019

Plovdiv, 22 apr. 2011 – edited 5 apr. 2017
_____
* И стало беспощадно ясно:
жизнь прошумела и ушла.

Александър Блок (1880-1921)

Няма коментари:

Публикуване на коментар

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1547.)

    ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1547.)   28 апр.1997 СЛЕД КОНЦЕРТА   Мина й представлението на Re. Излъчваха го по националната ни телев...