вторник, 20 юни 2023 г.

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1310.)

 ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1310.)  

 Кого устройва войната, ако не заможните лицемери, за да си увеличат богатството! Обикновеният човек би се разбрал със съседа и без техните медийни анализатори и хора с титла, които ни насъскват едни срещу други. – Аноним (1947)

  2 mar. 2008

ОБИКНОВЕН ЧОВЕК СЪМ

Просто човек съм, не забравяй това: 
не всички подлости ще ти простя. 

С лъжите ти раснах ден подир ден, 
и ти повярвах, ти стана идол за мен. 

Изпаднал в наивен, глупав възторг, 
от лъжите обсебен, за мен ти беше бог. 

Доверчив бил съм. Наивен. Просто човек, 
но днес по-фалшив не, не виждам от теб. 

Бях войникът, когото прати в чужда война, 
убеден, че за теб съм готов дори да умра, 

като редник на фронта с добър автомат, 
изпратен да убива, за да си ти по-богат. 

Виждам, пращаш и други, по-наивни от мен, 
като вълци да вият с онзи чудесен рефрен – 

"Свобода, Равенство, Братство, Човешки права!"
 Но лъжите ти вече няма как да простя.

Пловдив – най-древното жизнено селище в Европа 

Plovdiv, edited on 20 uni 2023

Илюстрации:
- Пловдив, юни 1977 г., студийна снимка*.
- Майка ми в старата квартира в Мараша.

–––

* Майка ми бе твърде сурова с мен, но зад гърба ми роднините друго говореха. С тази снимка отишла при пловдивска врачка, която по снимката да й каже каква участ ме очаква. Невероятно, но факт. Бел.м., tisss.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1563.)

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1563.)  Миналото живее, докато го помним. Мъртвите са живи, докато ги помним. Бедата не е в смъртта, а в заб...