четвъртък, 27 май 2021 г.

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (604.)

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (604.)

  Талантът откъсна Рафаело от земното и пренесе съзнанието му в по-висши сфери на духа, където простосмъртен едва ли може да проникне; той съзря самата Красота върху трон... и тя му отвори очите, както Бог стори това същото със своите пророци.


  03 avg. 2012.
ПЪТЯТ КЪМ ДИОНИСОПОЛИС

Балчик, сред сипеи и вятър,
край залив романтичен град,
на любовта амфитеатър,
далечен и така познат!

Златисти плажове и крясък
на гларуси, и мараня
с изтичащия ситен пясък
през август в образ на жена.

Балчик на вино и веселие,
таляни, сладичко безделие
с жужене на пчели в лоза
под гроздовете на греха.

Днес триж по-жив, опиянен,
усещам – викаш ме и мен
и тъй си ми необходим,
че всички пътища към Рим

не водят, а летят напук
към всичко мило, родно тук
и аз политам окрилен
към спомените вътре в мен.

Пловдив – най-древното жизнено селище в Европа

Plovdiv, edited on 28 maj 2021

–––

* Древното име на Балчик, полис на тракийския бог на виното, любовта и веселието Дионис. Бел.м., tisss.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1558.)

  ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1558.)     Не се плаши от локвата, душа и свят й е да те окаля! Смачканото празно тенеке вдига глъч до неб...