петък, 12 февруари 2021 г.

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (472.)

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (472.)

  Който не е виждал влюбена жена, не може да каже какво е жената. – Йохан В. Гьоте (1749-1832) 

  26.08.2007.

ПОСЛАНИЕ ДО РОГОНОСЕЦ 

В памет на Нина от бащиния ми род*

Ах, господине, страшно съжалявам,

изпълнена до болка със смирение,
понеже сте тъй горд и най-прославен,
а честността ви пример е за мене 

и може би понеже няма друга,

която истината да ви каже,
пред наглостта на вашата съпруга,
която не ви заслужава даже, 

реших чистосърдечно да опиша

какви ги върши, по кого тя страда,
кого преследва, по кого въздиша,
с кого си ляга глупава и млада. 

Поне да беше малко по-дискретна

и онзи мъж да бе човек достоен,
а то съвсем разбуниха градчето
с един пройдоха... Знаете го кой е. 

Та той ви е прислуга, господине –

мизерникът, нает да копа двора,
а сей и рови в нейната градинка,
и фука се на всичкото отгоре. 

По къра често весела, честита

тя с него цели дни се размотава,
а пък на вас единствено разчита
  добре ошмулената ни държава.  

От този пропищял е орталъкът

и трима рогоносци него дебнат,
че благоверните им се топят от мъка,
обречени да страдат без надежда. 

И аз една от тях бях, господине,

подгонена от мъката коварна,
че плюх на своя дом и честно име
и до насита любих се край Варна. 

По плажовете весело играхме, 

лудяхме голи, любихме се много,
търкаляхме се и щастливи бяхме
като деца, обичани от бога. 

Ала за любовта все пак се плаща,

и върнала се кротка при мъжа си,
кинжала вземам и намятам плаща
да ви уведомя, макар и късно.

Пловдив – най-древното жизнено селище в Европа

Plovdiv, edited 12 fev. 2021

___
*
Този опус е по действителна история. Един предиобед у дома се появи моята братовчедка Нина, готината Нина (1942-1980)... и от вратата ми казва: "Вади пишещата машинка да натракаме писъмце до един ръб, на когото жена му ми отне любовника". Нинче, моля, ако ме виждаш от Отвъдното, да ми простиш, но много те харесвах заради неизчерпаемия оптимизъм и дяволитост. Непредвидими сте жените, мила. Бел.м., tisss.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1561.)

  ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1561.)     По-малката от двете ми щерки в осем и трийсет тази утрин ми роди внук. Не мога да си представя,...