петък, 25 декември 2020 г.

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (404.)

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (404.)  

      Макар черна, ерусалимски щерки, хубава съм като шатри кидарски, 
      като Соломонови завеси... И не гледай, че съм черна – мургава съм, 
      защото слънце ме е опалило... 
      – Соломон, из Песен на песните ми (1011-928 пр.Хр.)

    26.12.2008. 

КОГАТО АДАМ ПОЗНА ЕВА


Дойде, кога разбра, че я желая,
разходи се навред като кралица,
докато в кухнята приготвях чая,
чух в банята водата да се плиска.

Загърната в хавлията ми бяла,
излезе мокра, свежа и красива
и ме загледа, сякаш не видяла
мъж тръпнещ чай горещ да й налива.

Изискан в романтичната си дреха,
оказах се аз мълчалив слушател,
човек – достоен само за утеха,
и както тя реши – невероятен.

Не можех вече мене си да трая,
посегнах плахо да си я погаля
и после май изгубихме му края:
аз нея ли, или тя мен ще сваля.

Какво ли мога повече да кажа,
такива случаи сме чули много,
в леглото ми тя бе като на плажа –
все още мокра, но и много гола.

Жена и мъж понякога се срещат
и най-случайно, в плен на дивна сила,
Нощта прегръщат като плът гореща,
при тях която се е приютила.

Пловдив – най-древното жизнено селище в Европа

Рlovdiv, edited by 26 dec. 2020

Няма коментари:

Публикуване на коментар

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1563.)

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1563.)  Миналото живее, докато го помним. Мъртвите са живи, докато ги помним. Бедата не е в смъртта, а в заб...