петък, 11 декември 2020 г.

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (381.)

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (381.)  

   Спомни си, Барбара, от сутринта валеше/ през този ден над Брест, и ти в дъжда вървеше/ наквасена, танцуваща,/ усмихната, ликуваща... – Жак Превер (1900-1977)

   22.11.2007. 

ЛЮБОВ ПО ВРЕМЕ НА ВОЙНА*

Вали над Брест, и тази нощ вали,
аз никога не съм бил точно в Брест,
и ти във Брест не си била, нали –
защо за Брест говорим точно днес!

Там минал сам, дъждовен Жак Превер,
било военно време, съсипни,
блестели покривите в мрака чер
и двама се целували – сами.

По фронтовете, в шепа свили фас,
войниците бленували за дни,
такива мирни дни, като при нас,
когато с теб си бъбрим, Ирини.

Не знам над София дали вали,
ала порой над Пловдив се изля,
липата под балкона ми шуми
и ми отцежда капчици лила.

Лилав се ширнал моят хоризонт,
сред облаци провира се Луна
и аз като войник на онзи фронт
от фаса си подръпвам светлина.

Ти в рокля алена изгря за миг
под струите на есенния дъжд,
тъй крехка, че Гранитният войник
на хълма поклони се като мъж

пред твоята осанка на жена,
забързана, наквасена, щастлива,
и аз усетих в себе си вина,
че тази нощ при някой друг отиваш.

Пловдив – най-древното жизнено селище в Европа

Plovdiv, edited by 11 dec. 2020
–––
* Жак Превер, поетът на Франция, нехаен към литературната критика, обичан от обикновените хора по пазарищата, любител на котките и кафенетата. Текстът е писан под влияние на неговото стихотворение "Барбара". Бел.м., tisss.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1563.)

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1563.)  Миналото живее, докато го помним. Мъртвите са живи, докато ги помним. Бедата не е в смъртта, а в заб...