сряда, 12 февруари 2020 г.

УРОКЪТ

УРОКЪТ

Най-тихото момиче в този клас,
но те кълват го нагли, смели,
така цинично зли, че даже аз,
обръгнал на идиотщини, немея.

Изписани под пластове от грим
и в дрешки по последна мода,
съвсем не съм им аз необходим –
за нежността да им говоря мога,

за Дон Кихот и Хамлет с часове,
и не с апломб, а просто, по човешки,
но тях животът вече ги зове
и няма как да ги науча нещо.

Като че ли единствено сред тях
мен сродно ми е тихото момиче, 
което и в просташкия им смях,
останало си девствено, занича

към черната изписана дъска
с редиците от формули и знаци,
че най-внезапно се усетих кал,
най-глупавия даскал на земята.

 Пловдив – най-древното жизнено селище в Европа

Plovdiv, 12 noe. 2007 – edited by 12 fev. 2020

Няма коментари:

Публикуване на коментар

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1558.)

  ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1558.)     Не се плаши от локвата, душа и свят й е да те окаля! Смачканото празно тенеке вдига глъч до неб...