четвъртък, 9 януари 2020 г.

ВЛЮБЕНИЯТ ПЕТРАРКА

ВЛЮБЕНИЯТ ПЕТРАРКА
Къде си? Нужно ми е да те видя
и аз дори съвсем не знам защо,
че някак си без теб ми е обидно
като ръка без пръстен от злато. 
Като поляна без цветя през юни,
дъждовна нощ без мека светлинка,
като слепец сред пясъчните дюни,
или премръзнала от студ река.
 
Лаура! Все едно ми е къде си,
не ми е нужно даже и да знам –
на този свят са хиляди адреси
да бъдеш в многолюдието сам.
От чаша вино мога да отпия,
от устни мога да отпия страст,
но няма по-печална орисия
от сляпата илюзия у нас.
Пловдив – най-древното жизнено селище в Европа

Plovdiv, 9 jan. 2015 – edited by 9 jan. 2020

1 коментар:

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1558.)

  ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1558.)     Не се плаши от локвата, душа и свят й е да те окаля! Смачканото празно тенеке вдига глъч до неб...