сряда, 15 януари 2020 г.

ГОТИН КАТО БАНКНОТА ОТ ХИЛЯДА ДОЛАРА

ГОТИН КАТО БАНКНОТА ОТ
ХИЛЯДА ДОЛАРА*

И тук, и там от август до април
къде ли не
летял си в небесата,
докато аз
наблизичко съм бил,
до гуша в тинята и във лайната.

Париж,
Берлин, Чикаго, Тел Авив
на теб са ти
полягали в нозете,
докато
мен върви ми на афиф 
и някой ръб подрязва ми крилете.

Дезодориран, готин като франт,
като хиляда долара в ръката,
докато аз край всеки ресторант
стотинките броях си до заплата.

Облечен по последна мода шик,

по мед и масло пак са ти нещата,
докато мен
отпращат ме с ритник,
за ток пестя дори и от храната.

Очакват те със почести навред
в хотели, резиденции и кметства,
докато аз дори не съм приет
и от
кръчмаря в кръчмата ни местна.

Днес, господине, виждам, си
върхът
на всичко тук, за мен недостижимо,
пре
следва ме студът, но и гладът,
а радва ме и разредено вино.

Поседнал в пущина
к накрай града,
припомням и
премислям си живота,
к
ъде грешил съм, че за зла беда
все пада ми се аз да съм в хомота?

Престижно е да поживееш в лукс,
на бял кон принц,
любимец на жените;
а в старите си дрешки аз напук –
 
за смях на глупавите и на злите.

И тук, и там от август до април
къде ли не
летял си в небесата,
докато аз
при корена съм бил –
трупът ти, виждам, плува по реката. 

Пловдив – най-древното жизнено селище в Европа

Plovdiv, 7 sep. 2012 – edited 15 jan. 2020
–––
* Сool as a thousand dollars (англ.), любим израз на янките, бел.м., tisss.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1558.)

  ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1558.)     Не се плаши от локвата, душа и свят й е да те окаля! Смачканото празно тенеке вдига глъч до неб...