понеделник, 5 август 2019 г.

ПРАНЕТО, МАНДЖИТЕ, МЕТЕНЕТО, ПАНИЦИТЕ

ПРАНЕТО, МАНДЖИТЕ, МЕТЕНЕТО, ПАНИЦИТЕ

Прането, манджите, метенето, паниците,
скитала съм по магазините, мили мой,
закъснявала съм, но не съм те питала
няма ли най-сетне да видя покой!

Мърмориш, пода все риеш с копитата,
сметка ми търсиш и все ти си прав;
как да се хваля с теб пред роднините,
като сам се не виждаш с този крив нрав!

Била съм киснела все пред огледалото,
обичала съм в неделя до обед да спя,
единствено у мен изкушава те тялото,
а не, мили мой, че и аз съм с душа.

Бойлера вечер докрай съм източвала,
не съм оставяла за теб топла вода,
била съм нехайна, често неточна,
по-често съм казвала Не, вместо Да.

Кога, миличък, ще ме разбереш,
жена се не удря и с цвете дори,
предпочитам да ходя боса и пеш,
не с фукльото мистър Кесия с пари.

Как смяташ с теб да продължим –
заможни просяци или бедни крале,
с теб нещастна Първа дама на Рим
или Жар-птица с големи бели криле?

Пловдив – столица на културата, Европа 2019

Plovdiv, 17 uni 2016 – edited by 5 avg. 2019

Няма коментари:

Публикуване на коментар

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1558.)

  ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1558.)     Не се плаши от локвата, душа и свят й е да те окаля! Смачканото празно тенеке вдига глъч до неб...