сряда, 15 май 2019 г.

САНТА ФЕ

САНТА ФЕ*

На този ден и в този час
преди известен брой лета
ти, мила, се яви у нас
премръзнала от самота. 

Денят бе сив и мразовит,
аз сложих в джезвето кафе
и сам запалих огън с вид
на мъж, обръгнал в Санта Фе.

Ти длан над пламъка простря
и мълком гледахме навън
как кротко слиза вечерта
като завивка преди сън.

Какво се случи след това
до днес така и не разбрах –
нахлу вихрушка, завъртя
и двама ни в такава страст,

че после рече ми: – Оле!
Мен губи ми се точно час,
внезапно паднала във плен
или изпаднала в несвяст;

дойдох при теб аз сам-сама
уж само за едно кафе,
а всеки път си тръгвам аз,
докрай оставайки при теб.

Пловдив – столица на културата, Европа 2019

 Plovdiv, 21 noe. 2014 – edited by 15 maj 2019 
__
* От исп. Свещена вяра. Бел.м., tisss.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1558.)

  ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1558.)     Не се плаши от локвата, душа и свят й е да те окаля! Смачканото празно тенеке вдига глъч до неб...