четвъртък, 11 октомври 2018 г.

Ars Poetica – КРАЯТ НА ЛЮБОВТА

КРАЯТ НА ЛЮБОВТА

Е, добре де, няма да се прегръщаме,
няма и да се целуваме, няма и няма!
Любовта напусна Старата къща –
с теб оставаме приятели само
и нищо вече не е същото.

Забравяме, точка! Остани си със здраве!
Вече ми каза последните вести.
Каквото и повече отсега за теб да направя,
ще е съвсем, ама съвсем неуместно.

Нищо лично, разбирам – макар и печално,
просто шанс нямам никакъв, ни перспектива…
и виждам как твоето материално тяло
форми на друг мъж нежно попива.

Пловдив – столица на културата, Европа 2019

Plovdiv, 29 uni 2011 – edited by 12 oct. 2018

      БEЛЕЖКА:  
     Жан-Огюст-Доминик Енгр (1780-1867) е едва 28-годишен, когато във вила Медичи край Рим рисува шедьовъра си "Спяща жена”. Отбелязва: "Женска фигура в естествен ръст, легнала гола в легло". Творбата била притежавана от краля на Неапол Жоашен Мюра. Пет години по-късно съпругата на Мюра Каролин поръчва на художника още три картини, сред които е и "Голямата одалиска", изложена в Лувъра. Двете картини – "Спяща жена" и "Голямата одалиска" тематично са свързани: на едната гола жена от Ориента е в гръб, на другата: гола млада жена от Запада – в анфас. През 1815 г. владетелят на Неапол бил свален от власт и съпругата му Каролин Мюра избягва без картините; оттогава липсват сведения за "Спяща жена". Художникът успява да получи обратно "Голямата одалиска", но в остатъка от живота си търси изгубената "Спяща жена". Вж. http://podmosta.bg/otkriha-kartina-na-engr-otpredi-2-veka-skrita-pod-druga-tvorba/ Бел.м., tisss.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1664.)

    ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1664.)    Пазете се от книжници, които обичат да ходят пременени и обичат поздравите по тържищата, предн...