понеделник, 18 юни 2018 г.

Ars Poetica – ПРЕГАРЯШЕ ПШЕНИЦАТА

ПРЕГАРЯШE ПШЕНИЦАТА

Прегаря пшеницата, съхне тревата,
къде ли остана онзи пламък зелен;
в полята спокойни няма го вятъра,
дано ти остане поне спомен за мен.

Пак съм си същият, няма промени,
може би огледалото нещо греши,
като ме гледа с ей такива големи
очи, състарени от мъртвешки души.

Тичай в тревата зелена, момиче,
някой те чака там страстен, смутен;
този някой на мен вероятно прилича,
но аз съм отминал в жежкия ден.

И какво от това, и защо ли са драми!
Мен ми е хубаво да си мисля за теб –
нищо, че мен там отдавна ме няма,
дъжд пак ще вали и трева ще расте. 

Пловдив – европейска културна столица 2019
Plovdiv, 16 uni 2015 – edited 18 uni 2018

Няма коментари:

Публикуване на коментар

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1557.)

    ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1557.)     Не се плаши от локвата – душа и свят й е да те окаля! Намачканото празно тенеке вдига глъч до...