понеделник, 15 януари 2018 г.

Ars Poetica – ГОТИН КАТО ХИЛЯДА ДОЛАРА

ГОТИН КАТО ХИЛЯДА ДОЛАРА*


И тук, и там от август до април
къде ли не
летял си в небесата,
докато
тук наблизичко съм бил,
заседнал в тинята покрай реката.

Париж,
Берлин, Атланта, Тел Авив
на теб са ти
полягали в нозете,
докато
мен вървя ми на афиф
и някой все ми режеше крилете.

Та вий, Петров, сте готин като франт
като хиляда долара в ръката,
докато аз край всеки ресторант
броях стотинките си до заплата.

Облечен по последна мода шик,
т
еб винаги вървяха ти нещата,
докато мен
отпращат ме с ритник
и пак пестя
за ток и от храната.

Очакват теб отворени навред
хотели, резиденции и кметства,
докато аз дори не съм приет
и от
кръчмаря в кръчмата ни местна.

Днес, господине, виждам, с
те върхът
на всичко туй, за мен недостижимо,
че вечно
следват ме студът, гладът,
а радва ме и разредено вино.

Поседнал в пущина
к накрай града,
прехвърлям
и премислям си живота,
к
ъде грешил съм, как, та за беда
мен пада се да тегля пак хомота?

Престижно е да си живееш в лукс,
на бял кон принц
, любимец на тълпите;
а в старите доспехи – аз напук,
 
за смях на глупавите и на злите.

И тук, и там от август до април
къде ли не
летял си в Небесата,
докато
тук при корена съм бил.
Трупът ти, виждам, плува по реката. 


Пловдив
– европейска културна столица 2019

Plovdiv, 7 sep. 2012 – edited 15 jan. 2018
–––
* Сool as a thousand dollars (англ.), любим израз на янките, бел.м.,tisss.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1547.)

    ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1547.)   28 апр.1997 СЛЕД КОНЦЕРТА   Мина й представлението на Re. Излъчваха го по националната ни телев...