понеделник, 1 май 2017 г.

Ars Poetica – ОДА ЗА СОФИЙСКИЯ УНИВЕРСИТЕТ

ОДА ЗА СОФИЙСКИЯ УНИВЕРСИТЕТ 


В мансарда вехта с поглед устремен
към звездното небе зад капандура
откривах, Господ гледа точно мен

и чувствах се пленен от всичко щуро.

Котлончето ми бе магически фенер,
кафенце за премръзналите пръсти
,
и две корички, свинска мас, пипер,
консерва копърка и лук две връзки.


О, Боже мой, какви пресветли дни

на топличко във тъмната читалня,
виелица по Витошка свисти,
а с книгите е тихо и печално!

И в мензата – пак риба, сух фасул,

че даже и десерт: ошав със сливи,
но щом с чорба тумбакът съм издул,

мометата са трижди по-красиви.

И зъзна сетне, та от крак на крак

в очакване да дойде автобусът
внезапно във настъпващия мрак
простреля ме едно девойче русо.

В съня си я преследвам цяла нощ,

увит до вежди в старо одеало;
о, Господи, животът не бил лош!
свирукам пред строшено огледало


и се кривя с бръсначката в ръка,
докато, гол, на сутринта се лъсна.
Животът не
бил лош – пак ще река,
кога не са ти помислите мръсни.


Наивен, беден, глупав, окрилен,
отново вън повлича ме тълпата:
на никой не му пука тук за мен,

ала щастлив съм с жълто край устата.


Пловдив
– европейска столица на културата 2019
Plovdiv, 8 dec. 2012 – edited 1 maj 2017

Няма коментари:

Публикуване на коментар

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1558.)

  ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1558.)     Не се плаши от локвата, душа и свят й е да те окаля! Смачканото празно тенеке вдига глъч до неб...