вторник, 14 февруари 2017 г.

Ars Poetica – ОТНОСНО ЛЮБОВТА

ОТНОСНО ЛЮБОВТА

Като човек, какво да правя –
и аз от някой имам нужда,
жена ми трябва, но такава:
дори и малко дива, чужда.

А може би по-харно ще е
съвсем да сме си непознати,
да можем някак двама с нея
на чисто да сме във играта.

Да няма "Помниш ли оная?",
да няма "Любиш ли го още?" –
и вместо светло да мечтаем,
да ровим в миналите нощи.

Посегна ли да я прегръщам,
посегне ли да ме целува,
да знае бедната ни къща:
любов с пари се не купува,

любов от спомен се не буди,
любов не значи "Длъжен си ми!"
Любов – това е малко чудо
и самота със твойто име.

Когато вятърът в олука
навява мраз и люта зима,
дори и да те няма тука,
да ми е топло, че те има.

Пловдив – европейска столица на културата за 2019 година
Plovdiv, 14 fev. 2016 – edited 15 fev. 2017

Няма коментари:

Публикуване на коментар

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1554.)

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1554.)      Относно пасажа-цитат: "Чиновниците, рожби на политиката, живеещи или умиращи чрез нея, се с...