петък, 2 септември 2016 г.

Ars Poetica - НАГЛИ И СЛАДКИ

НАГЛИ И СЛАДКИ

Редичката момичета без свян
гневи ми се, държи се неучтиво
и сам, като един глупак голям,
се питам: вече що не си отивам.

Муцунки мили, кисели от бяс,
юмручета, претенции големи –
пределно ясно е, че точно аз
не съм във час с учтивото им племе.

Къде остана, питам, нежността,
свенливостта къде ги изостави?
Тъй нежна е душата в младостта,
захласната по Райските морави!

Бунтува се хлапакът жив у мен
и за ръкава пак ме дърпа нощем:
"Кажи защо си толкова смутен.
О, Небеса, нима си влюбен още?

Отдавна си отишло от света
момичето, което все бленуваш;
пред сгърчени от злобата сърца
учител ли! И пукнат грош не струваш".


Пловдив – европейска столица на културата за 2019 година
Plovdiv, 16 jan. 2008 – edited 2 sep. 2016

Няма коментари:

Публикуване на коментар

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1554.)

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1554.)      Относно пасажа-цитат: "Чиновниците, рожби на политиката, живеещи или умиращи чрез нея, се с...