петък, 19 февруари 2016 г.

Ars Poetica - ДЪЖДОВНО ПОСВЕЩЕНИЕ

        И ще се срещнем в кафенето на ъгъла надвечер в някой град, и ще бъде петък дъждовно, и ще звучи песента на Жо Дасен "Ако ти не съществуваше, щях да те измисля". Не съм сигурен тоя ли е тексът или си го доизмислям, както мене ми се ще…

    Из разговор по ICQ

ДЪЖДОВНО
ПОСВЕЩЕНИЕ


Петък вечер. И пак е дъждовно,
пак си тръгвам от работа сам
и след мене броди не спомен,
а ликът ти едва очертан.

Петък, събота, после неделя
виртуален ще съм в Интернет,
мъж нормален, току на предела –
месеци преди кръгло шейсет.

Ще прехвърлям в ума си жените,
от които обичан съм бил,
и една по една ще ги питам
колко мъка съм им причинил.

Ей го моето наказание:
да се връщам сам у дома,
да кърви в сърцето ми рана
и да знам, че и ти си сама

и не мога нищо да сторя
в тая петъчна вечер със дъжд,
с улици, къщи и хора –
просто влюбен, отчаян и мъж.

Цял подгизнал от спомени стари,
тия дни ще си мисля напук
как седиш зад стъклото, навярно
подпряла брадичка с юмрук.


Plovdiv, 22 noe. 2006 – 19 fev. 2016

Няма коментари:

Публикуване на коментар

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1558.)

  ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1558.)     Не се плаши от локвата, душа и свят й е да те окаля! Смачканото празно тенеке вдига глъч до неб...