понеделник, 10 август 2015 г.

Ars Poetica - СЕДМО: НЕ ПРЕЛЮБОДЕЙСТВАЙ!



СЕДМО: НЕ ПРЕЛЮБО-
ДЕЙСТВАЙ!


Ох, влюбих се в едно момиче, бях глупав, весел и курназ,
до късно
 вечер неприлични редях й думички със страст,

косите й щастлив раздиплил, целувах я тъй окрилен, 
че гола, само в шал копринен, усуквах я около мен. 

И тъй аз милата съпруга разсърдих, и не на шега – 
надуши ме, че лягам с друга, и ето що ме сполетя...

Без манджите й аз не мога, отритнат, слаб, изпосталял,
изпаднах в дяволска тревога, обзе ме гробищна печал.

Цял месец страдам като куче, жена ми се целува с друг,
на мен това да ми се случи! И ревността ме хвърля в смут:

не ям, не спя, с душа разбита жена си мамя с прежна страст,
тя дудне: "Мили, друг обичам!" и значи нелюбим съм аз.

Съпружеството в яки възли държи изпадналия в бяс,
когото Любовта отхвърли, да се покае,
 казвам аз,

косите с пепел да посипе и ризата си да дере, 
с нож да си избоде очите, и тъй ще бъде най-добре.

Така не ще се изкушава от изкусителни жени
и може би едва тогава съпругата му ще прости.

Пловдив  европейска столица на културата за 2019 година
Plovdiv, 25 apr. 2011 – edited 10 avg. 2015 / 10 avg. 2016

Няма коментари:

Публикуване на коментар

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1557.)

    ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1557.)     Не се плаши от локвата – душа и свят й е да те окаля! Намачканото празно тенеке вдига глъч до...