понеделник, 18 декември 2023 г.

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1460.)

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1460.) 

  Идва преди време съсед – и без да го каня, ми се изповядва, че се чувствал гузен пред съпругата, задето й изневерява с вдовицата, която живее с двете си дечица. И му казвам: "Жена ти, разбирам от приказките ти, те отписала. Вместо да ми хленчиш, запомни от мен: Където Любов царува, всичко друго е срещу Бог". – Аноним (1947)

  2 fev. 2013

ОТ ДЪРЗОСТТА СИ ОКРИЛЕН

От дързостта си здраво окрилен,
макар и ловко да забавям крачка,
не станах по-добър, ни по-смирен,
по-ненаситен виждам се, обаче.

На бесовете цял подвластен съм,
дори събрал се в бобена шушулка –
животът ми се връща като сън
от гроба ми към бебешката
люлка.

Навярно знаеш – времето тече
отзад-напред, щом превалим средата:
смущава ни откритието, че
усещаме тепърва същината.

От перушинка на врабче по-лек,
каквато да е крайната присъда –
прощавай, ала просто съм човек
и друг едва ли бих могъл да бъда.

Не съм дошъл, за да те утеша,
че още уча думите да сричат,
но трепне ли заспалата душа,
за мен си пак любимото момиче.

Пловдив – гнездо на пошлостта и културата

Plovdiv, edited on 18 dec. 2023

Илюстрации:
- Любовта подминава тънките сметки.
- Пловдив понякога напомня сметище.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1563.)

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1563.)  Миналото живее, докато го помним. Мъртвите са живи, докато ги помним. Бедата не е в смъртта, а в заб...