петък, 10 март 2023 г.

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1207.)

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1207.)

  "Борбата е безмилостно жестока…" – пише в прощалното си послание, може би до всички нас, поетът Никола Вапцаров (1909-1942) часове преди разстрела в тунела на Софийското гарнизонно стрелбище. Предизборната кампания е в ход. Да съхраниш трезвостта си на гражданин на „чиста и свята република”, великолепната мечта на Апостола, да не се поддадеш на манипулации, дали не е най-същественото за всеки, който обмисля дали си струва да гласува на предстоящите избори за Народно събрание! – Аноним (1947)

 10 mar. 1987 

ЕТИКА НА ДОСТОЙНСТВОТО (2.) 
РАЗГОВОР С YOANA RUBBIN*

    Yoana Rubbin: – Здравей!

    tisss: – Пита се кой има изгода днес българите да сме разединени!

    Yoana: – Сами си го правите. Никой не ви е виновен. От колко години казвам да се обединим! Никой не иска. Всеки се прави на вожд.Костадин – вожд. Ангел Славчев от МИР – вожд. Сума вождове без покритие, надути пуяци. Говорих през лятото с Ангел, искаше да се обединим. После не се обади. Наду се. Писах лятото на ген. Шивиков. Уж искаше. И той се наду. Говорих и с проф. Нако Стефанов, беше съгласен. После и той не се обади. Всички се правят на важни. Лятото и пари бях намерила, но си мълчах.

   tisss: – Съчувствам Ви за наивността. Не това е причината да Ви пренебрегват.

   Yoana: – Гледах им сеира. Тръгват все с големи кошници на избори. После гледат парламента отвън, ама не си правят изводи. Това само глупаци може да го правят. И от това страда народът. Не, не съм наивна. И Костадин излезе фалшив герой... Аз му уредих пари преди години, но не съм му казала. И той се наду и си повярва… Защо не ме харесват? Защото вярват на глупости. Луда съм била.... Пълни простотии. Проста съм била. Ама те са простите.

  tisss: – Очевидно сте тръгнала по грешен път.

     Yoana: – Правила съм световните новини. Целият свят ме знае... Те кои саНе ги харесвам и аз, но им подадох ръкаИ им гледах сеира. Единственият политик съм в света, одобрен от всички по протокол, без ни една забележка от никого. Те кои са? И кой ги знаеАма няма как да им го кажа. Опитах да се запозная с Малинов... И той ми се надигна. Зарязах го. После като му казах коя съм, се засмя и ме прие радушноТе си мислят, че съм никояПросто искам да ви помогна. Без заплатаТова кой ще иска да го направи за вас. Всички се натискат да ви крадатИ лъжатОтварят кошниците с лъжи преди избори.

     tisss: – Просто сте сбъркала начина. Сега не е времето на Апостола Левски.

   Yoana: – А какво е? Помагала съм на цели държави. А на една малка България не мога. Толкова разединен народ не съм виждалаЧудя се на какво се дължиВсички се продават за париЗатова търся честни и почтени хораНеколцина от моите честни приятели професори си отидоха. Намират начин да ги унищожатВ парламента само чалгаджии.

  tisss: – Имате срещу Вашата чудесна идея модерна могъща машина за промиване на съзнание. Не смятате мнозинството от нацията за доверчиви и слепи хора, нали?

  Yoana: – Но не се обединяват. Искам да ви помогна от благодарност.

  tisss: – Та ние с Вас сме част от същата тази нация...

  Yoana: – Така е. Само дето се оказа, че аз съм рускиня. А може би трябва да застана по-открито с лицето си пред вас и с моите идеи, които всички те крадат и подлъгват хората с тях от телевизиятаКъсно научих.

  tisss: – И какво от това?

   Yoana: – Нищо. Просто имам възможности да ви помогна. И съм помагала много на българите и държавата.

   Българите сме единаци. Така сме оцелявали половин хилядолетие и като етнос, и като нация.

  Yoana: – Да. Искам да сме единни като руснаците, турците, циганитеВсички са много умни поотделно, а ако трябва да направим нещо заедно, не можем... Росен, и той сам прави всичко. Сам си протестира. Сам си викаИ че когато се появи някой, винаги са отделни индивиди. По цял ден пият и се напиват. Държава ще управляватКостадин с любовницата си, миганка копанарска, лелка на деца, държавата ще управляваНикой нито ги знае, нито ги брои за нещоТо си има протокол... Те откъде да знаятДавайте да се организираме и направим, каквото е необходимоОще някоя година, и няма да я има държавата, ако само стоим и чакамеИ харвардските чудеса дойдоха... Все отбор юнаци. Нямаме сериозни политици.

  tisss: – Народът е по-мъдър от своите политици. Писал съм го в поредицата есета "Дневникът на един пловдивчанин"... Препечатват ги от блога ми в популярен сайт, без да ме питат.

  Yoana: – Може. Така е. И с мен така постъпват... Това трябва да направимДа дадем на народа вяра. Пускат за мен партенки, че съм луда. Плащат им много пари за това. И идиотите се връзват, и ме питат: верно ли съм луда? А тръгнали с политика да се занимават… Ама какво да ги правиш!

  tisss: – Имаме страхотен опит, като нация. Като сте излезли наяве, какво очаквате?

   Yoana: – Имаме опит, но не го използваме. Чакаме друг да свърши работата. Но ние сме тук. И помагаме. Другите чакат Европа и САЩ. Добре помагат, като ни закопават!

  tisss: – И това не е вярно.

  Yoana: – Кое всъщност е вярноКого чакаме! Къде сме! Чакаме на псевдопатриоти, псевдодемократи да ни оправят, като Ристю и генерала… Ние къде сме в тази цялата работа? Никъде ни няма!

  tisss: – Според мен, сте си българка по манталитет, независимо за каква се смятате. Грешката Ви е, че сте припрян човек.

  Yoana: – Даже нищо не правим. И аз съм българка. Каква да съмТук съм израснала от бебе. Не съм припряна. Просто няма време. 

  tisss: – Всеки си е на мястото. Напротив!

  Yoana: – На кое място! Даваме управлението на страната в ръцете на неподходящи хора. А ние се правим на умни. Престанах да пиша във фейсбук статии от 5-6 години, защото ми крадат идеите и с тях влизат в парламента, и подлъгват хората. Едно към едно ме крадат... тези смешници, които се правят на политици. 

 tisss: – Империи са изчезвали, многолюдни народи, като 22 милиона кюрди, даже нямат държава. Да не подценяваме нацията си! В Библията пише: "Има си време за всичко – време за събиране на камъни, време за разхвърляне на камъни". Да се повторя: Припряна сте… Това, което мечтаете, не става за къс период от време.

  Yoana: – За какъв период от време, според теб? Кюрдите не ме интересуват. Искате да изчезнете ли? И това вече се говори, голяма работа щяло да е! А кюрдите убиват. И са много прости. И лошиСамите кюрди, дето са по-богати, крият, че са кюрдиНито могат да пишат, ни да смятатКато им дадем пари на пазара, ни връщат повече. А ние им ги връщаме

   tisss: – Човек се учи и от чуждата участ. Да обобщавам, смятам за голяма грешка.

   Yoana: – Нека да обобщавам, но и да правим нещо!

   tisss: – Нали четете Библията!

   Yoana– Аз карам 69 години. Колко още трябва да чакам. Да ме убият или да умраДа чакам! В Библията пише, че след червената река, ще дойде жълтата река. Това в тия новите Библии не го пише. Трябва да стоим и да чакаме ли?

  tisss: – Роден съм на 7 август 1947 г. На кого го казвате!

  Yoana: – На теб го казвамзащото зная, че си сериозен. Да чакаме още не е сериозноЧакахме СДС да направят добро. Питах гизащо така правят. Не ми харесваше... Тези подлоги! – така им казвали на Запад, те съсипаха всичко. 

  tisss: – Това моето "чакане" ли го наричате?

   Yoana: –  Сега кого да чакаме? Аллах ли! – както викаше баба миДай да се обединим и да започваме работаПоотделно сме много слаби.

   tisss: – Не се броя за слаб.

   Yoana: – Каква е файдата? Щом не сме обединени, всичко друго е излишно. Будим уж хората. Поразбудихме ги, но не съвсем. Това гледа ли го от вчера?

https://www.facebook.com/100001288847244/posts/pfbid0NoDmpiSVaDzaHCwLX1HEXQfEVx8L953HuT5HqwsNuyFayEhYC2LgvGxkVkirtrmol/ Сега го видях. Снощи ми го пратиха, но не се отваряше.

   tisss: – Ще го видя. Благодаря!

   Yoana: – Искаш ли да участваш в тв-предавания по СКАТ ТВ?

   tisss: – Не, категорично!

   Yoana: – Добре.

Пловдив – най-древното жизнено селище в Европа

Plovdiv, edited on 10 mar. 2023

Илюстрации:
- Йоана – с признателност към българите.
-  И тази пяна ще оттече, категоричен съм. 
–––
* Сюжети от действителността. Разговор в дните, когато българската ни нация възспря депортацията на българските евреи към нацистките лагери на смъртта в Централна и Западна Европа. Г-жа Йоана Рабин (1955) съвсем не е случаен човек.Бел.м., tisss.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1563.)

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1563.)  Миналото живее, докато го помним. Мъртвите са живи, докато ги помним. Бедата не е в смъртта, а в заб...