събота, 20 ноември 2021 г.

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (805.)

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (805.) 

  На отвъдокеански задочен приятел, роден през 1953 г. – някогашен кореспондент на Радио Свободна Европа, който се изтрепва напоследък да пише жлъчни статии, както и да участва в нефелни политически проекти... С обич и омерзение! – Аноним (1947)

   7 noe. 2001

ОБРЕЧЕНАТА ВОЙНА НА МЪРФИ*


С други дертове зает, не с идиоти да воювам,
виждам ти се зъл, проклет, както ми се струва.

Моля да не ме виниш! Да ме разбереш опитай –
дадени са свише дни не за да броим звездите,

не за да редя слова в стих за прелетните птички;
 не е от тъга това, от любов се пише всичко.

Да си стиснем с теб ръце – истината е стипчива,
но на честното сърце истината най отива.

Не, не виждам в тебе враг! Като мен и ти си,
и понеже нямам брат, малко ще ми липсваш.

Пловдив – най-древното жизнено селище в Европа

Plovdiv, edited on 21 noe. 2021

Илюстрации:
- Актьор с ирландско потекло (1932-2013)**.
- Байкът ми край Гребния канал в Пловдив.
–––
* Доколкото разбирам, в англоезичния свят Мърфи е образ на типичен несретник, чешит, почти като нашия Марко Тотев. 
** Вж. https://e-vestnik.bg/25441/prochuti-piyachi-pitar-otul-ot-butilka-na-eks-do-palen-trezvenik/ Бел.м., tisss.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1563.)

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1563.)  Миналото живее, докато го помним. Мъртвите са живи, докато ги помним. Бедата не е в смъртта, а в заб...