събота, 11 септември 2021 г.

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (722.)

 

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН
ПЛОВДИВЧАНИН (722.)

  Когато пред вас любовта си признах,/ не казахте нищо, прозявка видях;/ но щом я изрекох красиво и в стих,/ с безкрайни похвали за миг се сдобих. Хайне (1797-1856)

     26 noe. 2012

КВАРТАЛНОТО КАФЕНЕ

Поседнах в кварталното ни кафене,
момиче свари ми кафенце горчиво;
кафе предпочитам уж сладко, но не…
тя беше така лъчезарна и жива,

че щом ме простреля с блестящи очи,
дъхът си усетих в гърдите да спира
и ангелски хор чух у мен да звучи
три нощи в ергенската моя квартира.

Дал бог кафенета по лев и за два,
че даже модерни кафе-автомати,
където през процеп ти пускат вода
и захар в кафето съвсем по вкуса ти.

С цигара в ръка и с другари на крак
ех, щерките Евини зяпай на воля –
циничен естет и наивен глупак,
заел от Сократ ироничната роля

на древен мъдрец и поет-философ,
който в утайката с трепет занича
да открие небесната своя любов
в силует на бленувано мило момиче.

За любов си мечтал по далечни земи,
по острови нейде в екзотични морета,
а тя покрай тебе делнично шета
и ти казва с очета: Ела ме вземи!

Напоследък са дните ми тихи, неясни,
предзимно мъгливи и сам се не трая –
върти се в ума ми мисъл опасна
защо Бог изгонил онез двама от рая.

Пловдив – най-древното жизнено селище в Европа 

Plovdiv, edited on 11 sep. 2021

Няма коментари:

Публикуване на коментар

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1563.)

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1563.)  Миналото живее, докато го помним. Мъртвите са живи, докато ги помним. Бедата не е в смъртта, а в заб...