петък, 27 август 2021 г.

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (707.)

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН
ПЛОВДИВЧАНИН (707.) 

  ...Виждате ли сега за какво низко нещо ме смятате! Искате да свирите на мен. Държите се, като че ли познавате всичките дупчици на ума и сърцето ми. Искате да изтръгнете скрития звук на тайната ми, да ме просвирите от най-ниската до най-високата ми нота. В тази мъничка цев е скрита много музика, прекрасен глас, а не можете да я принудите насила да проговори. Хиляди дяволи! Мислите ли, че е по-лесно да се свири на мен, отколкото на едно пискунче? За какъвто и инструмент да ме сметнете, можете да ме разстроите, но не и да свирите на мен. – Уилям Шекспир (1564-1616)

  24 mart 1987

НЕЩАСТНАТА АЛИС*


Нещастната Алис е тъй развълнувана,
че от сълзите й къщата ни се наводни
и тенджерите гордо в хола дрейфуват –
 корабът "Титаник" в Северните ширини.

Мъжът й Саркис не умее да плува
и вече се дави в най-новите си обувки;
така му се пада, щом с друга танцувал е
и раздавал снощи на друга целувки!

Ще поплаче добричката Алис
и пак ще й мине,
ще се оттече океанът
и къщата ни ще изсъхне пак...
А потомък някой ще се чуди след хиляда години
на оставения върху тапетите допотопен знак.

Пловдив – най-древното жизнено селище в Европа

Plovdiv, edited on 27 avg. 2021
___
* От сб. "Порто Фино" (1999), неизд.
 Бел.м., tisss.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1563.)

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1563.)  Миналото живее, докато го помним. Мъртвите са живи, докато ги помним. Бедата не е в смъртта, а в заб...