понеделник, 14 декември 2020 г.

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (386.)

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (386.)  

   "Човекът е струна, опъната между животинското и свръхчовека над пропастта" – Фридрих Ницше (1844-1900)

    05.07.2004. 

ГОЛАТА ИСТИНА

Запомнила си вероятно лятото,

когато си била така щастлива –
сега тук се убиваме от чакане,
а всъщност чакането ни убива.

Наклон задават изверги в живота ни,
ала съвет аз другиму не давам –
сега и тук на мене ми е готино,
защото знам, че милост заслужавам.

Поляна и цветя са ми достатъчни,
и дъжд като ведро да се изсипе,
да мина бос по спомена от лятото,
и после – дето видят ми очите.

Не искам с тарикати да се бия,
как писва ми Световното тържище!
За кратко сме, едно кафе да пием
и подир нас да не остане нищо.

Пловдив – най-древното жизнено селище в Европа

Plovdiv, edited by 14 dec. 2020

- 1940. Отляво е майка ми, момиче от Пазарджик.
- 1980. Син на баща си дърводелец от Харманли.

   Двама, на които дължа живота си и това, което съм – отидоха си на 61 и на 63 г., като че никога не ги е имало, защото бяха обикновени хора с едната си чест и достойнство. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1563.)

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1563.)  Миналото живее, докато го помним. Мъртвите са живи, докато ги помним. Бедата не е в смъртта, а в заб...