понеделник, 13 януари 2020 г.

ПЛЕТАЧКАТА НА ДЕТСКИ ТЕРЛИЧКИ

ПЛЕТАЧКАТА НА ДЕТСКИ ТЕРЛИЧКИ*

Ах, елате, елате! Предлагам терлички
за хлапенца и даже терлички за всички,
от мен шапки плетени и ръкавички
за теб, за детето, за твойто момиче.

И аз бях обичана, и аз помня още
по мен колко тичаха, даже как нощем
за мен серенада в Пловдив звучеше,
но всичко отмина и сякаш не беше.

Сега малко зъзна и малко съм стара
и как по друг начин пари да изкарам,
наложи се, значи, и аз като всички
просяци тук на клошар да приличам.

До шия увита в дрехи, в найлони,
край гарата свита, а глад пак ме гони,
но шапката розова виж на косите
нали ми отива, нали съм красива?

Пловдив – най-древното жизнено селище в Европа

Plovdiv, edited by 13 jan. 2020

Илюстрация:
- Продавачка на плетива край Централната жп-гара на Пловдив.
–––
* Обречени на мизерия възрастни жени, за да си допълнят оскъдната пенсия, предлагат изработени от самите тях домашни плетива – шапки, бебешки терлички, шалчета, ръкавици или плетени на една кука миниатюрни покривки за хола. Припичат се на зимното слънце или се гушат на завет в някой ъгъл, а през летните месеци ще ги видите да стоят на сянка между пъстрите рекламни витрини по Главната търговска улица на града или край някой голям магазин. На тези клетници, които цял живот са работили, изгледали са челяд и са изоставени дори от близките си, никой не обръща внимание, но те са неразделна част от градския пейзаж на Пловдив. Бел.м., tisss

Няма коментари:

Публикуване на коментар

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1558.)

  ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1558.)     Не се плаши от локвата, душа и свят й е да те окаля! Смачканото празно тенеке вдига глъч до неб...