понеделник, 8 октомври 2018 г.

Ars Poetica – ЖИВЯЛ ПО БОЖИЯТА ВОЛЯ

ЖИВЯЛ ПО БОЖИЯТА ВОЛЯ

Простете вий случайния субект –
с ръка върху сърцето прошка моля,
че си останах дързък и проклет,
човек по Божията воля.

За слабостите ми според зависи
свидетелстват приятели и други,
куп от нещастни ръкописи
и прелъстени няколко съпруги.

Живял в съгласие до днес
с добряци и със шарлатани,
залагал сам бедняшка чест,
изболедувал съм смеха ми.

Бедняк съм бил, заможен бил
и после нищо не остана,
освен че винаги съм пил 
кафе в изискана компания.

Падения, възходи бол – 
за тях друг някой да говори
на чаша силен алкохол
за тъжната човешка орис. 

Черта щом тегля най-подир,
откривам сетната си роля
под камък: "Тук почива в мир
човек по Божията воля".

Пловдив – столица на културата, Европа 2019

Plovdiv, 16 avg. 2013 – edited by 8 oct. 2018

Няма коментари:

Публикуване на коментар

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1547.)

    ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1547.)   28 апр.1997 СЛЕД КОНЦЕРТА   Мина й представлението на Re. Излъчваха го по националната ни телев...