сряда, 4 октомври 2017 г.

Ars Poetica – МОИТЕ ЧЕТИРИ ВАЛЕТА

МОИТЕ ЧЕТИРИ ВАЛЕТА*

Светецът ми е безразличен; 
мен грешникът ме изкушава
край толкоз мъдреци велики
бос по зелената морава.

В ума му свирят ветровете 
изящни песни в сухи храсти –
най-нежното лилаво цвете 
в магарешките тръни расне.

Рефрен:

Насън валета четири държах,
ала "приятел" развали играта
и в онзи кратък миг убиец бях,
преди да ме споходи суетата.

С вале на Любовта в ръка,
подходих сдържано и трезво,
наместо с острата кама
дори и косъм да не резна.

Вале Каро се приближи
тогава, стройно и напето,
и рече ми: – Не се лъжи,
защо ти е кръв по ръцете!

Вале Спатия до уши
усмихна ми се най-ехидно:
– Поне плесница му заший,
че този яко те обиди.

С валето Пика най-подир
спогледахме се кротко-кротко
и каза то: – Живей си в мир,
ако все пак цениш живота;

приятелите, знай, са кът,
и само истински приятел
ще те предпази от греха,
за да си продължиш играта.

Рефрен:

Насън валета четири държах,
ала "приятел" развали играта
и в онзи кратък миг убиец бях,
преди да ме споходи суетата.

Пловдив – европейска културна столица 2019

Plovdiv, 7 noe. 2007 – edited 4 oct. 2017
–––
* Текстът е по повод рогошки тарикат, който ме завлече с пари и ми уби мечтата, та се чудих известно време какво да го правя. Този тип ми загроби десетгодишен труд над ръкописа "Историйките на ученика Ламски", която книга така и не видя бял свят. Бел.м., Jores.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1553.)

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1553.)      За Историята няма никакво значение дали – събирайки нещата си в книга, авторът е живял охолно и ...