понеделник, 21 август 2017 г.

Ars Poetica – И ТУК И ТАМ ОТ АВГУСТ ДО АПРИЛ

       Ако почакаш достатъчно дълго на брега на реката, ще дочакаш да съзреш как труповете на враговете ти славно се носят по течението покрай теб.

    Сун Дзъ, ок V в. пр. Хр. , китайски мъдрец

И ТУК И ТАМ ОТ АВГУСТ ДО АПРИЛ


И тук, и там от август до април 
къде ли не прошетал си Земята,
докато аз все тук съм бил,
най-много, сам поседнал край реката.

Мадрид, Париж, Рим, Лондон, Тел Авив
когато са ти лягали в нозете,
мен всичко ми вървеше на афиф
и някой все ми режеше крилете.

На снимките си готин, същи франт,
изискан пич, обиколил Земята,
докато аз край всеки ресторант
преглъщал съм си слюнките в устата.

Облечен в дрешки и патъци шик,
ти – винаги с най-яката заплата,
докато мен отпращат ме с ритник
и левчета пестя си от храната.

За тебе са отворени навред
хотели, резиденции и кметства,
докато аз дори не съм приет
и от кръчмаря в кръчмата ни местна.

Днес, виждам, за мнозина си върхът
на всичко тук, за мен недостижимо,
че вечно гонят ме студът, гладът,
а радва ме и разредено вино.

Поседнал в пущинака край града,
прехвърлям хубостите на живота:
къде ли съгрешил съм за беда,
че пада ми се все да съм в хомота?

Ти – готин мъж и пич с изискан лукс,
на бял кон принц, бленуван от жените;
в костюмче старичко аз тук – напук,
за присмех на глупаците и злите.

И тук, и там от август до април
къде ли не прошетал си Земята,
докато аз при корена съм бил...
Трупът ти, виждам, плува по реката.


Пловдив – европейска културна столица 2019


Plovdiv, 7 sep. 2012 – edited 21 avg. 2017

Няма коментари:

Публикуване на коментар

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1547.)

    ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1547.)   28 апр.1997 СЛЕД КОНЦЕРТА   Мина й представлението на Re. Излъчваха го по националната ни телев...