понеделник, 19 декември 2016 г.

Ars Poetica – ИНТЕНЗИВНО ИЗЛЪЧВАНЕ

ИНТЕНЗИВНО ИЗЛЪЧВАНЕ


Какво вълнуващо преживяване,
каква
изящна рамка са косите за твоето лице, любима.
И не зная захласът откъде ли иде то
зи ден.

Товарът непосилен на Четвъртък,
Петък, Събота и на Неделя стягам,
изкачвам се по хълбока 

на вечерта във Сряда –
смирен и хитър,
подъл като индианец,
който се преструва на заспал.

И защо ли това хитруване и тез
преструвки,
като сам себе си не успявам да опазя от себе си.
И очите – ах, очите ми,
слизащи по тялото ти надолу,
бъбриво всичко ти казват.

Каква нежна приказка си, любима!
Посегна ли, страх ме е да не те разруша,
да не съсипя то
зи нежен образ.
И тогава дали всичко
не ще се разпадне
на делнична пепел,
дали грак от смехове н
е ще ме затрупва
цяла нощ
и Вторникът ще ми се види черен.

Как ненужно е да знаем всичко 
един за друг!

Предпочитам да те виждам как минаваш горда
и шията източена да знам, че знак е,
и – вирната, брадичката с полуотворените устни,
носът
незабележимо като въздишка скършен...
да ми говорят:
Спри! Недей разваляй
илюзията! Днес, грешнико, е твоят
Свети Понеделник!

Пловдив – европейска столица на културата за 2019 година

Plovdiv, 20 dec. 1991 – edited 20 dec. 2016

Няма коментари:

Публикуване на коментар

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1557.)

    ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1557.)     Не се плаши от локвата – душа и свят й е да те окаля! Намачканото празно тенеке вдига глъч до...