сряда, 21 декември 2016 г.

Ars Poetica – НЕВЯРНАТА СЪПРУГА

НЕВЯРНАТА СЪПРУГА*


Аз я отведох на реката,
като
един уверен мъж,
звезди й свалях и нататък
се гмурнахме в море от ръж.

Бе в рокля с тънички презрамки
,
такава
пъстра, от басма,
и боса, по сандали само,
целуна ме и се засмя.


Жена! Не съм я уговарял,
тъй както е с жени по нас,
и в августовската омара

съблякох я самичък аз.

Говореше ми на ухото
несвързано какво ли не,

тъй както бе по гръб, защото 
пред нея бях на колене.

Отгоре гледаше ни сякаш

иззад звездите Господ Бог –
трапчинка в рохкавия пясък
изрови тежкият й кок. 

Осъмнал сам под
небесата,
след като голи спахме там,
когато продължих нататък

видях се три пъти по-сам.

Бях сигурен, че е девойка,
ала тя имала си мъж,

бе хубава и неспокойна,
внезапна като летен дъжд. 

Водите си лениво влачи
животът – сякаш ме превзе
и нощем чувам я как плаче,
вкопала в пясъка нозе.

Пловдив – европейска столица на културата за 2019 година


Plovdiv, 20 dec. 1990 edited 21 dec. 2016 
––––
* По едноименното стихотворение на Федерико Г. Лорка (1898-1936):

Аз я отведох на реката; 
бях сигурен, че е девойка,
ала тя имала си мъж... и т.н.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1557.)

    ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1557.)     Не се плаши от локвата – душа и свят й е да те окаля! Намачканото празно тенеке вдига глъч до...