петък, 7 август 2015 г.

Бележка - ИНТЕНЗИВНИЯТ ПОГЛЕД

 ИНТЕНЗИВНИЯТ ПОГЛЕД

      Майка ми – между петте му деца любимка на Борис Дявола от Пазарджик, имаше досущ като неговия рядко срещан силно интензивен поглед. У нея сякаш се беше въплътила духовната сила на изклания до крак през Април 1876 перущенски род ХаджиТрендафилови - един от най-заможните в селището. Досега толкова интензивен поглед съм срещал само у актьора Евгений Дворжецкий, който изпълняваше главната роля в съветския филм "Бяг".


      На втората снимка са дядо ми Борис, в ръцете му е бъдещата ми майка, двете жени са перущенлийките баба ми Невена и нейната майка вдовицата Спаса – съпруга на единствения оцелял от клането през пролетта на 1876 Георги х.Трендафилов, загинал на фронта през 1912, дето отишъл доброволец да отмъщава за рода си, като личен мотив. 


      Драмата на предците си носим у себе си като българи, подложени на низ унижения и издевателства от всякакъв род, но с неукротимия дух на ония най-обикновени хора.

Plovdiv, 7 avg. 2015

Няма коментари:

Публикуване на коментар

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1557.)

    ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1557.)     Не се плаши от локвата – душа и свят й е да те окаля! Намачканото празно тенеке вдига глъч до...