вторник, 16 юни 2015 г.

Ars Poetica - ПРЕГАРЯ ПШЕНИЦАТА

ПРЕГАРЯ ПШЕНИЦАТА

Прегаря пшеницата, съхне тревата.
Къде ли остана оня пламък зелен!
В полята спокойни няма го вятъра,
дано ти остане поне спомен за мен.

Пак съм си същия, няма промени,
огледалото може би нещо греши,
като ме гледа с ей такива големи
очи, състарени от мъртви души.

Тича в тревата зелена момиче,
някой го чака там нейде смутен;
тоз някой на мен вероятно прилича,
но аз съм отминал в жежкия ден.

И какво от това, и защо са тук драми!
Мен ми е хубаво да си мисля за теб -
нищо, че мене отдавна ме няма,
дъжд пак ще вали и трева ще расте.


Plovdiv, 16 uni 2015

Няма коментари:

Публикуване на коментар

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1554.)

ДНЕВНИКЪТ НА ЕДИН ПЛОВДИВЧАНИН (1554.)      Относно пасажа-цитат: "Чиновниците, рожби на политиката, живеещи или умиращи чрез нея, се с...